Grand Prix Polski w Kartingu Halowym 2024

26 października 2024 odbędzie się Grand Prix Polski w Kartingu Halowym - największa impreza sportowa na naszym torze. Zawody będą miały charakter otwarty i będzie mógł wystartować w nich każdy zgłoszony wcześniej kierowca spełniający warunki regulaminu niezależnie od posiadania licencji. Podczas imprezy zostanie rozegrana również kategoria Junior dla uczestników do 16 roku życia.

Zawody zostaną podzielone na dwa etapy, które odbędą się tego samego dnia.

Pierwszy etap to eliminacje, które rozpoczną się o godz. 09:00 briefingiem dla zawodników.

Format rywalizacji: pierwszy etap – eliminacje podzielone na trzy fazy:

–             Faza I:

Każdy zawodnik weźmie udział w sesji kwalifikacyjnej w grupach podzielonych przez organizatora. Zawodnicy zostaną sklasyfikowani według najlepszego czasu z sesji. Po kwalifikacjach dwóch najlepszych zawodników ze swoich kategorii awansuje bezpośrednio do finału imprezy.

–             Faza II:

Pozostali zawodnicy wezmą udział w kwalifikacjach. Zawodnicy zostaną sklasyfikowani według swojego najlepszego czasu z sesji i przydzieleni według kolejności do wyścigów A, B i C. Najlepszy kierowca wyścigu C awansuje do wyścigu B i z B do wyścigu A. Zawodnicy z pierwszych dwóch miejsc wyścigu A ze swoich kategorii awansują do finału imprezy.  

–             Faza III:

Pozostali zawodnicy wezmą udział w sesji kwalifikacyjnej, według której zostaną przydzieleni do wyścigów A i B. Najlepszy kierowca wyścigu B awansuje do wyścigu A. Zawodnicy z pierwszych dwóch miejsc wyścigu A awansują do finału imprezy.

Do finału zostanie zakwalifikowanych 6 kierowców z obu kategorii zgodnie z rywalizacją podczas trzech faz eliminacji. Każdy finalista weźmie udział w dwóch punktowanych wyścigach w swoich kategoriach, z których każdy zostanie rozegrany na innym dystansie. Przed każdym z nich odbędzie się sesja Super Pole (jedno mierzone okrążenie na czas), według której zostaną przydzielone pola startowe do danego wyścigu.

Podczas całych zawodów będzie obowiązywało wyrównanie wagowe zawodników do 85 kg (kategoria Junior 60 kg) oraz losowanie wózków przed każdym przejazdem kwalifikacyjnym, wyścigiem eliminacyjnym oraz sesją Super Pole. Każdy zawodnik musi mieć minimum 55 kg (Junior 30 kg) wagi oraz spełniać wymagania dotyczące jazdy gokartem Dino dla dorosłych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać na adres e-mail: sport@torkormoran.pl. W treści wiadomości prosimy o podanie następujących danych: Imię i Nazwisko, wiek, miasto, waga, wzrost, nr telefonu.

Zgłoszenia (potwierdzone opłatą wpisowego): I termin do 16.09 wysokość wpisowego do jednej kategorii 390 zł, zawodnik startujący w obu kategoriach 580 zł, II termin do 18.10 wysokość wpisowego do jednej kategorii 450 zł, zawodnik startujący w obu kategoriach 650 zł. Zgłoszenia po II terminie zostaną przyjęte tylko w przypadku miejsca w grupach, wysokość wpisowego po terminie 500 i 700 zł (dwie kategorie).

Regulamin Grand Prix Polski w Kartingu Halowym 2024

1. Impreza ma charakter rywalizacji sportowej dla osób posiadających wiedzę i umiejętności sportowej jazdy gokartem po torze. W imprezie mogą wziąć udział osoby, które spełniają następujące warunki:

– doważenie do 85 kg wagi (wraz ze strojem kierowcy)

– doważenie do 60 kg wagi (wraz ze strojem kierowcy) kategoria Junior

– wiek zawodnika kategorii Junior w dniu rozgrywania imprezy – ukończone maksymalnie 16 lat

– spełniają wymagania dotyczące jazdy gokartem Dino dla dorosłych

– zgłosiły się do imprezy 

2. Każdy z uczestników zobowiązany jest do przestrzegania zasad panujących na torze, regulaminu imprezy, a także stosowania się do poleceń obsługi toru i harmonogramu imprezy. Zawodnik odpowiada za działania i zachowania członków swoich zespołów jaki i osoby towarzyszące

3. Wyścigi mają charakter indywidualny.

4. Wózki zostaną rozlosowane przed każdym przejazdem kwalifikacyjnym, wyścigiem eliminacyjnym oraz sesją Super Pole. Obowiązuje całkowity zakaz ingerencji technicznej w gokarty przez uczestników poza regulacją fotela i pedałów.

5. Kierowcy przed imprezą zostaną zważeni (ubiór do jazdy) wraz z kaskiem, wkładką do fotela i ewentualnym doważeniem zaakceptowanym i dopuszczonym przez organizatora w dniu imprezy.Waga kierowcy (strój, wkładka, doważenie) musi zostać utrzymana przez cały czas trwania imprezy. Organizator określa wagę minimalną na 85kg (60 kg kategoria Junior) i według niej będzie następowało doważenie wózka zawodnika. Każdy kierowca będzie miał obowiązek przestrzegania doważenia wózka, którym jedzie. W przypadku braku odpowiedniego doważenia kierowca ma obowiązek zgłosić to obsłudze toru przed rozpoczęciem biegu.

6. Flagi sygnalizacje oraz sygnalizatory świetlne, znaczenie koloru identyczne:

– żółty - oznacza niebezpieczeństwo i nakazuje zmniejszenie prędkości i gotowość kierowcy do zatrzymania się na torze, obowiązuje zakaz wyprzedzania. 

– niebieski - oznacza nakaz ustąpienia drogi kierowcy dublującemu lub znacząco szybszemu (interpretacja należy do sędziego).

– czerwony - oznacza zatrzymanie wyścigu, treningu lub kwalifikacji.

– flaga zielona - oznacza rozpoczęcie treningu, kwalifikacji, sesji Super Pole.

– flaga szachownica - oznacza zakończenie treningu, kwalifikacji oraz wyścigu. 

– Flaga czarna (pokazywana z nr startowym zawodnika) – dyskwalifikacja z biegu

– tablica czarna (pokazywana wraz z nr startowym zawodnika i rodzajem kary) oznacza karę i nakazuje zjazd zawodnika do pit lane w celu odbycia kary. Tablica czarna będzie pokazywana tylko przez trzy kolejne okrążenia, nie zjechanie zawodnika pokolejnym trzecim okrążeniu będzie spowoduje dyskwalifikację

– tablica czarno-biała – (pokazywana wraz z nr startowym zawodnika) oznacza ostrzeżenie za niesportowe zachowanie lub niestosowanie się do regulaminu imprezy. Tablica czarno-biała nie musi być zapowiedzią kary dla danego zawodnika.

7. Format rywalizacji: pierwszy etap – eliminacje podzielone na trzy fazy:

–​Faza I:

Każdy zawodnik weźmie udział w sesji kwalifikacyjnej (8 minut) w grupach podzielonych przez organizatora. Zawodnicy zostaną sklasyfikowani według najlepszego czasu z sesji. Po kwalifikacjach dwóch najlepszych zawodników ze swoich kategorii awansuje bezpośrednio do finału imprezy. W przypadku zawodników startujących tylko w jednejkategorii, biegi kwalifikacyjne mogą zostać połączone (dwie kategorie podczas biegu). Podział na grupy zostanie ogłoszony w dniu zawodów.

–​Faza II:

Pozostali zawodnicy wezmą udział w kwalifikacjach (12 minut). W przypadku zawodników startujących tylko w jednej, bieg kwalifikacyjny może zostać połączony (dwie kategorie podczas biegu). Zawodnicy zostaną sklasyfikowani według swojego najlepszego czasu z sesji i przydzieleni według kolejności do wyścigów A, B i C (każdy 12 okrążeń). Najlepszy kierowca wyścigu C awansuje do wyścigu B i z B do wyścigu A. Zawodnicy z pierwszych dwóch miejsc wyścigu A ze swoich kategorii awansują do finału imprezy. Dokładny harmonogram wyścigów Fazy II oraz system awansów zostanie ogłoszony w dniu imprezy w oparciu o ostateczną liczbę zawodników.

–​Faza III:

Pozostali zawodnicy wezmą udział w sesji kwalifikacyjnej (12 minut),według której zostaną przydzieleni do wyścigów A i B (16 okrążeń) w swoich kategoriach. Najlepszy kierowca wyścigu B awansuje do wyścigu A. Zawodnicy z pierwszych dwóch miejsc wyścigu A awansują do finału imprezy. W przypadku zawodników startujących tylko w jednej kategoriibiegi kwalifikacyjne mogą zostać połączone (dwie kategorie podczas biegu). Harmonogram wyścigów Fazy III oraz system awansów zostanie ogłoszony w dniu imprezy w oparciu o ostateczną liczbę zawodników. Drugi etap zawodów to finał.

8. Format rywalizacji: drugi etap - finał dla 6 zawodników:

Do finałów w swoich kategoriach zostanie zakwalifikowanych 6 kierowców zgodnie z rywalizacją podczas trzech faz eliminacji. Każdy finalista weźmie udział w dwóch wyścigach, z których każdy zostanie rozegrany na innym dystansie (10 okr., 16 okr.).Przed każdym z nich odbędzie się sesja Super Pole (jedno mierzone okrążenie na czas), według której zostaną przydzielone pola startowe do danego wyścigu.

9. Procedura startu do wyścigów:

Zawodnicy wyjeżdżają z pit lane zgodnie z kierunkiem jazdy; gdy wózki będą gotowe na właściwych polach startowych, na sygnalizatorze będą zapalać się czerwone światła, ich wyłączenie i włączenie świateł zielonych oznaczają start do wyścigu. Jako falstart będzie traktowane każde ruszenie się wózka od momentu zapalenia się pierwszego czerwonego światła do zielonego.UWAGA: podczas całych zawodów obowiązuje bezwzględny zakaz „podskakiwana, szarpania itp.” gokartem bezpośrednio po starcie do wyścigu.

10. Kary. Kierowca może zostać ukarany za niestosowanie się do regulaminu imprezy, zasad panujących na torze, a także za nie sportową walkę, niebezpieczną jazdę, falstart czy niestosowne zachowanie. Dla ukaranego kierowcy zostanie pokazana czarna flaga wraz z tablicą informującą o rodzaju kary i musi on zjechać do pit stopu gdzie odbędzie karę: przejazd przez pit lane DRIVE THROUGH, STOP&GO (5,10,20 sekund), dyskwalifikacja w zależności od rodzaju przewinienia lub powtórzenia go. Kara może również zostać dodana do wyniku z doliczeniem do niej 15 sekund. KARA DRIVE THROUGH polega na przejechaniu przez PIT STOP z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i ponownymwłączeniu się do ruchu nie utrudniając jazdy innym uczestnikom. Kara STOP&GO dodatkowo nakazuje zatrzymanie się kierowcy we wskazanym miejscu (przed linią poprzeczną na końcu PIT STOP) przez sędziego, który po upływie określonego czasu da sygnał do dalszej jazdy. Kierowca zjeżdżający do PIT STOP podczas biegu zobowiązany jest ostrzec innych kierowców poprzez podniesienie ręki oraz stosowania się do linii zjazdowej. Za nierespektowanie flagi szachownicy podczas kwalifikacji i Super Pole zawodnikowi zostaje skreślony czas najlepszego okrążenia. Za niesportowe zachowanie zawodnika, w szczególności podczas wyścigów organizator do kar DRIVE THROUGH, STOP&GO może zastosować dodatkowe kary w postaci przesunięcia uzyskanego miejsca startowego o jedną, dwie lub więcej pozycji w kolejnym biegu. Zabronione jest również publiczne wyrażanie negatywnych opinii na temat imprezy, zawodników i organizatora, za co również zawodnik może zostać ukarany – niesportowa postawa zawodnika.Zawodnik odpowiedzialny jest także za postawę i zachowanie członków swojego zespołu oraz osób towarzyszących.

11. Klasyfikacja końcowa imprezy. Zawodnicy podczas finału otrzymują punkty z każdego wyścigu według następującej klasyfikacji: 1 miejsce – 6 pkt., 2 miejsce – 5 pkt., 3 miejsce – 4pkt., 4 miejsce – 3 pkt., 

5 miejsce – 2 pkt., 6 miejsce – 1 pkt. 

W przypadku exequo decyduje większa liczba wyższych miejsc danego kierowcy zajęta w wyścigach finałowych, a  następnie wynik pierwszych kwalifikacji. 

12. Nagroda. Organizator nie pokrywa kosztów dojazdu jak i zakwaterowania z wyżywieniem uczestnika na miejscu realizacji nagrody oraz ubezpieczenia jak i nie bierze odpowiedzialności za działania fundatora nagrody. Uczestnik nie może sprzedać lub przekazać nagrody na rzecz innej osoby. Nagroda niewykorzystana w czasie wskazanym przez organizatora przepada. Uczestnik odbierając nagrodę zobowiązuje się do wyraźnego zaznaczeniapodczas publikacji w swoich kanałach mediów społecznościowych,że jest to nagroda zdobyta podczas imprezy na Torze KartingowymKormoran w Olsztynie oraz dokonania oznaczeń profilu Toru Kormoran (FB lub IG, w zależności od miejsca publikacji) i stosowania hasztagów #torkormoran.

13. Organizator zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w regulaminie i ogłoszenia zmian podczas briefingu zawodników.

14. W przypadku awarii lub uszkodzenia karta podczas kwalifikacji, sesji Super Pole czy wyścigów organizator nie gwarantuje dodatkowego karta do kontynuacji rywalizacji, jak również powtórzenia biegu.

15. Zawodnik biorąc udział w imprezie zezwala na użycie jego wizerunku przy kampaniach reklamowych i promocji imprezy oraz Toru Kormoran, organizatora oraz partnerów imprezy.

16. Ostateczna interpretacja niniejszego regulaminu należy do Organizatora. Wszelkie protesty, zgłoszenia itp. muszą być składane tylko i wyłącznie w formie pisemnej do organizatora.

Organizator